Šiais laikais kone kiekvienas prekės ženklas turi savo socialinius tinklus, kurie puikiai padeda formuoti įvaizdį viešoje erdvėje. Atsižvelgiant į tai, galima pastebėti, jog konkurencija atsiranda išties didžiulė, o išsiskirti ir būti unikaliu darosi kur kas sunkiau. Siekiant sukurti ir išlaikyti tinkamą prekės ženklo įvaizdį socialiniuose tinkluose yra neabejotinai reikalingi nuosekliai suplanuoti strateginiai sprendimai. Sukaupusi savo patirtį noriu pasidalinti žiniomis, kurios padėtų kuriant sėkmingą socialinių tinklų strategiją.
Socialinio profilio identifikavimas
Kartais vienas prekės ženklas gali turėti daugiau nei vieną socialinį profilį. Kartais pakanka ir vieno. Jūsų užduotis išanalizuoti socialinių tinklų duomenis ir pagrįstai parinkti tuos, kuriuose būtų verta vystyti prekės ženklo įvaizdį. Pasidomėkite, kokio amžiaus auditorijos skirtinguose socialiniuose tinkluose yra labiausiai aktyvios, ką jos mėgsta, kuo domisi, kur įsitraukia į skelbiamą turinį. Kuo daugiau duomenų, tuo labiau galėsite suprasti, kokia socialinė platforma jūsų prekės ženklui būtų tinkama naudoti.
Komunikacijos tikslai
Sekantis žingsnis – jūsų socialinių tinklų komunikacijos tikslai. Tam, kad skelbiamas turinys būtų tinkamas, yra būtina išsikelti tikslus. Pagalvokite apie tai, ką socialinių tinklų dėka, norite pasiekti. Komunikacijos tikslai priklausys nuo prekės ženklo pobūdžio. Išsikelkite sau klausimus apie produkto naudą auditorijai, apie prekės ženklo žinomumą, ko prekės ženklas gali tikėtis iš auditorijos. Pavyzdžiui, jei esate kirpėja ir norite turėti socialinius tinklus tam, kad susirasti potencialių klientų – jūsų tikslas bus savo auditorijai sukurti patikimą prekės ženklo įvaizdį. O jei turite prekės ženklą, kuris yra naujas – svarbiausias tikslas bus žinomumo didinimas. Komunikacijos tikslų dalis strategijoje yra labai svarbi. Išsikelti tikslai padės suprasti, kokios bus tinkamiausios komunikacijos turinio kryptys.
Socialinių tinklų tendencijos
Peržvelkite ir išanalizuokite socialinių tinklų pasiekimus. Gautos įžvalgos padės ne tik suprasti, kas veikė ar ko daryti nerekomenduojama, bet ir suteiks įkvėpimo. Socialiniai tinklai nuolat kinta, todėl labiau įsigilinę į naujoves bandykite pritaikyti tai ir savo prekės ženklui, kol tai yra vis dar efektyvu. Verta paminėti, kad socialinių tinklų tendencijas apžvelgti reikalinga ne tik jūsų socialinių tinklų strategijoje, bet ir naudinga jas nuolat sekti. Nuolatinis tendencijų sekimas padės būti socialinių medijų komunikacijos priešakyje.
Konkurentai
Būtinai atkreipkite dėmesį į konkurentus. Sužinokite jų stiprybes ir išsiaiškinkite silpnybes. Pabandykite suprasti, kodėl juos seka žmonės ar kodėl jie patraukia vartotojų dėmesį. Tai padės sužinoti, kas yra efektyvu, o svarbiausia pamatysite terpę, kurioje galite būti unikalūs ir kaip galite išsiskirti.
Auditorija
O dabar pasiimkite popieriaus lapą. Susikurkite savo idealaus vartotojo portretą. Aprašykite jo vertybes, pomėgius, laisvalaikį. Supraskite jo poreikius. Tai labai padės, vėlgi, išsiaiškinti, apie ką būtų vertinga komunikuoti, kad skelbiamas turinys pasiektų norimą auditoriją ne tik reklamos dėka, bet ir organiškai.
Turinys
Pirminiai duomenys padės aiškiai numatyti, kokios komunikacijos kryptys vyraus jūsų prekės ženklo profiliuose. Taip pat apgalvokite vizualus. Išlaikomas vientisumas gali padėti pagreitinti jūsų prekės ženklo žinomumo didinimą tarp vartotojų. Nusistatykite kalbėjimo toną. Tai taip pat turėtų atitikti jūsų idealaus vartotojo portretą. Pagalvokite, kaip su juo bendrautumėte. Kokias kalbėjimo manieras naudotumėte. Gerai apgalvoti vizualai ir kalbėjimo tonas ne tik formuos jūsų įvaizdį, bet ir diktuos auditorijai jūsų prekės ženklo vertybes.Taip pat nusistatykite įrašų kiekį per mėnesį. Pasidarykite mėnesio komunikacijos tinklelį. Komunikacijos tinklelis padės susidaryti bendrą vaizdą apie jūsų profilio aktyvumą socialiniuose tinkluose.
Reklama
Jūsų prekės ženklas bus labiau matomas ir girdimas, jei jam skirsite reklamos biudžetą. Tačiau prieš tai reikalinga tam tikra analizė. Tam, kad pinigai nebūtų ‘išmesti į balą‘, atkreipkite dėmesį į savo auditorijos lytį, amžių, pomėgius, aktyvumą. Sukonkretinkite auditoriją. Pagal tai koreguokite reklamos optimizavimo galimybes. Duomenis nuolat atnaujinkite. Vis atnaujinami duomenys garantuos naudingus sugeneruotus duomenis, kurie atneš vertę jūsų prekės ženklui.
Neturint strategijos visas jūsų įdirbis socialiniuose tinkluose gali nueiti veltui. Step by step išsiaiškinkite preliminarų scenarijų, kuris jus patį sužavėtų iš pirmo žvilgsnio. Nuosekli ir apgalvota socialinių tinklų strategija užtikrins, kad jūsų pastangos atneštų norimų rezultatų.